En ineens is er een gevoel...

8 mei, moederdag. Die ene dag in het jaar dat moeders beloond worden voor de andere 364 dagen zwoegen. Alleen het weer van vandaag is al een traktatie. Erg moe door een slechte nacht (muggen zijn mijn worst nightmare) kost het wakker worden me toch wel behoorlijk wat moeite. Als ik al mag zeggen dat ik slaap heb gehad. Toch maar even lekker ontbijten met bakje koffie erij. en dan...

Ineens is daar een gevoel... Een gevoel wat ik wel ken, maar al heel lang niet tot uiting is gekomen. Een gevoel waar ik bijna van schrik. Nee, ik schrik er van, maar tegelijkertijd komt er ook een lekker gevoel los. Een gevoel van zie je wel " het is er nog ". Het gevoel van ik ga zo eens lekker een stukje hardlopen. Op het moment dat het gevoel me overkwam gebeurde er van alles in mij. Maar wist ook dat ik niet te lang moest nadenken, maar er vol voor gaan. Opgestaan, kleding opgezocht, schoenen erbij gepakt. en klaar gemaakt. Jeetje dat is ff geleden dat ik die Mizuno's onder heb gebonden. 

Eenmaal aangekleed sta ik toch een beetje onwennig op mijn stappertjes. Gelukkig kon ik op morele steun rekenen, en dat was net het laatste duwtje dat ik nodig had. Lekker naar buiten en mijn TomTom horloge ingesteld op interval. 5 x 3 minuten met 2 minuten pauze. 5 voor en 5 na. Een rondje van 35 minuten. Lijkt me meer dan zat om weer eens mee te starten. En zo hobbelde ik met een slakkegangetje de deur uit. De eerste interval ging lekker, bij de 2de interval dacht ik oeff waarom deed ik dit ook al weer, maar daarna werd het alleen maar lekkerder. Bij de 5de en laatste interval heb ik de pauze er maar aan vast geplakt om door te rennen. Heerlijk en happy liep ik uit. Wel wat buiten adem, maar absoluut voldaan.  4.12 km in 34 minuten

Fijn moment om te delen

Blog

Opnieuw papa worden

Een vader wordt je, een papa ben je. Dat is een creto dat ik mijzelf met regelmaat voor hou. Ik ben dan ook stapelgek op mijn zoon, en vind het heerlijk om dingen met hem te ondernemen. Wat mij dan opvalt is dat het vaak de kleine dingetjes zijn die er toe toen. Je kan groots uitpakken en van alles...
Lees meer

Hectische tijden

Het is al weer een tijd geleden dat ik iets met mijn blog gedaan heb. Dit heeft meerdere redenen. Op het moment is het erg hectisch rondom werk, verhuizen, bevallen en gezondheid in de familie. Al deze dingen bij elkaar zorgen er voor dat ik niet de ruimte heb gehad om even een moment voor mijzelf...
Lees meer

En ineens is er een gevoel...

8 mei, moederdag. Die ene dag in het jaar dat moeders beloond worden voor de andere 364 dagen zwoegen. Alleen het weer van vandaag is al een traktatie. Erg moe door een slechte nacht (muggen zijn mijn worst nightmare) kost het wakker worden me toch wel behoorlijk wat moeite. Als ik al mag zeggen...
Lees meer

Helaas, het was er onder

Zoals de titel het al aangeeft, helaas het was er onder. Ik heb mezelf niet op tijd fit en gezond kunnen krijgen om me aan de kwart marathon te wagen. Dit met oprecht pijn in mijn ziel. Naar deze loop had ik vreselijk lang uitgekeken, maar helaas niet voldoende getraind door allerlei reden. Voor...
Lees meer

Het is er op of eronder

Al weken loop ik met mijzelf te stoeien om het hardlopen weer goed op te pakken. En met de Rotterdam marathon in zicht moet ik haast maken ook. erg veel haast want ik heb nog maar 6 weken. De afgelopen 2 maanden is er weinig gebeurd. ja sporadisch de stappers onder gebonden en korte afstanden...
Lees meer

Eerste training 2016

Na een hele lange tijd was het weer zover. Mijn wekker vroeg gezet op zaterdag, zodat ik na meer dan 2 maanden weer eens mee zou lopen met de loopgroep van Inner Circle Runners. Hier had ik toch wel enigzins een hard hoofd in om dat het toch al even geleden was dat ik echt gelopen had. Laatstaan...
Lees meer

3 Januari, de eerste run van 2016

Het nieuwe jaar is begonnen, dus tijd om mijn goede voornemens kracht bij te zetten door weer met de beste motivatie weer verder hard te gaan lopen. Aan de motivatie heeft het tot dusver niet gelegen. Wat mij de laatste weken tegenhield waren blessures en pijntjes. Hopelijk mag ik spreken van een...
Lees meer

Santarun barendrecht

Al weken ben ik aan het tobben met mijzelf en gesteldheid. Werken kost erg veel energie, en daarnaast besluit mijn lichaam om ook niet altijd mee te werken. Dit uit zich in pijntjes en ontstekingen. Erg frustrerend, want ik was eindelijk in de positie dat ik kon zeggen dat ik lekker aan het sporten...
Lees meer

Eindelijk weer lopen

Na weken van lichamelijke problemen,  voornamelijk mijn rug was het dan vandaag eindelijk zover om de draad weer op te pakken. Vooraf wist ik al dat dit niet heel gemakkelijk zou zijn na bijna een maand stilstand. En lichamelijk heb ik helaas nog steeds wat klachten...Ondanks dat het zaterdag...
Lees meer

rug blessure

Zo'n anderhalve week geleden ben ik tijdens werk door mijn rug gegaan. De dag erna nogmaals tijdens het uitvoeren van een simpele huishoudelijke taak. Helaas is de rugpijn zo erg dat ik al anderhalve week af moet zien van trainingen. ik probeer wel in beweging te blijven. helaas kost het werken mij...
Lees meer

Totale kilometers gelopen

Van 9 tot en met 13 april vindt de VG Hackathon plaats. 

Wat is een hackathon? Bij een hackathon wordt gedurende een korte periode in teamverband gewerkt aan het creatief oplossen van een probleem of vraagstuk. Vaak is het eindproduct een werkbaar prototype, die voldoet aan de minimale eisen om het probleem of vraagstuk te ondersteunen.

Namens ASVZ mag ik deelnemen in een team om gedurende deze week een probleem of vraagstuk te adopteren en hier een passende oplossing voor te ontwikkelen. Een mooie uitdaging om een product te ontwikkelen en antwoord te vinden op een probleem of vraagstuk waar eerder nog geen (passende) oplossing voor was. 

Ik realiseer mij heel goed dat het een intensieve week gaat worden. Maar kijk er erg naar uit. Allereerst omdat ik mee mag werken en denken over een onderwerp waarmee we een grote groep mensen kunnen helpen. Daarnaast omdat ik door hier aan mee te doen mijzelf bevind op een terrein waar ik mij nog niet eerder heb bevonden. Dit betekent dat ik naast het ontwikkelen van een oplossingsgericht product ook druk ben met mijzelf te ontwikkelen.   

Via deze site zal ik proberen dit avontuur vast te leggen zodat andere het gevoel met mij mee kunnen beleven. En stiekem ook om te laten zien hoe leuk innoveren kan zijn.

Ik voorspel een innovatieve week