Eerste training 2016

Na een hele lange tijd was het weer zover. Mijn wekker vroeg gezet op zaterdag, zodat ik na meer dan 2 maanden weer eens mee zou lopen met de loopgroep van Inner Circle Runners. Hier had ik toch wel enigzins een hard hoofd in om dat het toch al even geleden was dat ik echt gelopen had. Laatstaan een echte training.

Met veel motivatie was ik dan ook 20 minuten te vroeg op de startplek en kon ik nog even op mijn gemak wakker worden met muziek op. Qua temperatuur was het heerlijk en keek ook uit naar weer bekende gezichten te zien. Over de training maakte ik me toch wel wat zorgen. Want de "trage" groep loopt toch ook al gauw 7-8 km, en dit was dan ook mijn angst nadat ik afgelopen week na slechts 3km compleet uitgeteld was. 

En zo druppelde de een na de ander binnen en mochten er ondanks dat het nieuwe jaar al in zijn tweede week zat er toch nog beste wensen uitgewisseld worden. De groep werd opgesplits in de ervaren lopers die in training waren voor de hele marathon. En dan de rest. Ikzelf, nu in training voor de 1/4 Marathon van Rotterdam heb lekker aangesloten bij de middenmoot. Dit omdat dat tempo me erg goed ligt. En zo gingen we in dribbeltempo op pad. Door lekker bij te kletsen merkte ik niet echt dat de eerste en tweede kilometer zo voorbij vlogen en we al bij de warming up en looptraining waren aangekomen. Ik merkte wel direct dat de looptraining niet direct iets was wat ik gemist heb. 

De coretraining van deze dag was een piramide-training. Deze training heb ik al vaker gedaan, en deze kan vrij pittig zijn. Hierbij loop je steeds langere tijd op hoog tempo. 1 min snel 1 min langzaam, 2 minuten snel 1 minuut langzaam, 3 minuten snel 1 minuut langzaam, 2 minuut snel 1 min langzaam enzenz. Deze hebben we 3 keer gedaan waarbij we een kilometer of 4 gerend hebben. Dit voelde ik goed in mijn benen, maar voelde het ook zeker in mijn benen. gelukkig konden we na deze coretraining terug naar het startpunt. Bij elkaar 8.23 km gelopen. Wel iets pijn in mijn rug over gehouden aan deze training, maar voelde me er erg goed bij. Dit geeft hoop voor het nieuwe jaar, en voor de kwart marathon die er in april aan zit te komen

Blog

Totale kilometers gelopen

Van 9 tot en met 13 april vindt de VG Hackathon plaats. 

Wat is een hackathon? Bij een hackathon wordt gedurende een korte periode in teamverband gewerkt aan het creatief oplossen van een probleem of vraagstuk. Vaak is het eindproduct een werkbaar prototype, die voldoet aan de minimale eisen om het probleem of vraagstuk te ondersteunen.

Namens ASVZ mag ik deelnemen in een team om gedurende deze week een probleem of vraagstuk te adopteren en hier een passende oplossing voor te ontwikkelen. Een mooie uitdaging om een product te ontwikkelen en antwoord te vinden op een probleem of vraagstuk waar eerder nog geen (passende) oplossing voor was. 

Ik realiseer mij heel goed dat het een intensieve week gaat worden. Maar kijk er erg naar uit. Allereerst omdat ik mee mag werken en denken over een onderwerp waarmee we een grote groep mensen kunnen helpen. Daarnaast omdat ik door hier aan mee te doen mijzelf bevind op een terrein waar ik mij nog niet eerder heb bevonden. Dit betekent dat ik naast het ontwikkelen van een oplossingsgericht product ook druk ben met mijzelf te ontwikkelen.   

Via deze site zal ik proberen dit avontuur vast te leggen zodat andere het gevoel met mij mee kunnen beleven. En stiekem ook om te laten zien hoe leuk innoveren kan zijn.

Ik voorspel een innovatieve week