Dinsdagtraining

De clinic die ik volg bestaat uit een zaterdag training en daarnaast 2 huiswerkopdrachten, waarvan 1 van de 2 optioneel is. De locatie waar ik me heb aangemeld(Zwijndrecht) biedt naast de zaterdag ook nog op dinsdag de mogelijkheid om gebruik te maken van ondersteuning. Hier heb ik dan ook gebruik van gemaakt. Het lopen in een groep is gezellig en leerzaam. En zorgt er tevens automatisch voor dat mijn tempo omlaag gebracht wordt. Iets wat ik absoluut nodig heb.
Afgelopen dinsdag dus met de trainingsgroep mee geweest, en hier kwam eigenlijk de structuur van afgelopen zaterdag weer tevoorschijn. Een stukje inlopen gevolgd door de warming up. Vervolgens de wijk Volgerlanden in Hendrik Ido Ambacht rond gelopen. De run was opgedeeld in 6 x 2 minuten hardlopen. Telkens werden deze onderbroken met een stuk wandelen. Omdat dit voor de groep goed te doen was werd er nog een 7de keer 2 minuten aan toe gevoegd. Vervolgens het laatste stuk wandelen naar het startpunt om daar af te sluiten met een cooling down. Deze cooling down is overigens niet verplicht, omdat de meningen verschillen of dit wel een positief effect heeft op de spieren. Spierpijn is het gevolg van kleine spierscheuringen. Met een cooling down,  ofwel het achteraf rekken van spieren kan je deze scheurtjes groter maken. Maar persoonlijk vind ik het wel een fijne afsluiter.
Nu na 2 keer in groepsverband lopen kijk ik nog steeds positief naar het hardlopen in zijn geheel. Ik overweeg wel of ik mijn doel bij moet stellen voor 1 november. 10 km is een leuk stuk, maar misschien heb ik daar net te weinig trainingstijd voor. Hier kom ik absoluut op terug in een later stadium.

Blog

Totale kilometers gelopen