Vrijdag, weekend voor de deur

Zo het laatste dagje werken van deze week zit er weer bijna op, en dan is het tijd om het weekend in te luiden. Ben in ieder geval de dinsdagtraining doorgekomen zonder spierpijn. Wel wat spierpijn overgehouden aan de werkweek. Pittig weekje met veel tilwerk. Dus voor het gemak zie ik het werk maar even als crosstraining. 

Morgen mijn 2de week training in via starttorun, en voor aankomende week heb ik een exta run op mijn agenda staan. Wil dan eens kijken of de 5 km tot de mogelijkheden behoort. Na morgen heb ik al 5 keer gelopen, en hoe raar het ook klinkt in mijn fitheid merk ik al verschil. Mijn energiepeil is dan nog niet gestegen, maar voel me wel fitter. De combinatie met gezonder eten, meer water drinken en minder koffie dragen wel bij dat ik me gezonder voel. Wat extra nachtrust zou me nog een extra duwtje kunnen geven in fit voelen. Maar nachtrust is helaas iets wat niet helemaal is weg gelegd.

Op de solorun van 5 km baseer ik ook mijn besluit of het nodig is om mijn doel voor 1 november bij te stellen. Als blijkt dat de 5km op dit moment al goed te lopen is (al dan niet aan een stuk) dan kan ik voormijzelf een stapje erbij doen. Uiteraard wil ik graag blessurevrij blijven, en denk dat dit ook mijn belangrijkste inzet is.Gevoelsmatig denk ik ook dat als ik eenmaal de 5km barrière heb doorbroken, dat het doorstomen naar hogere kilometers makkelijker gaat. Noem het een mentale barrière. Als mijn hoofd straks weet dat het voor mijn lichaam mogelijk is zou dan best wel een schakeling kunnen veroorzaken waardoor ik mijn training afstand naar minimaal 5km kan verhogen.

Maar eerst de 2de week van de training in. Want het blijft cruciaal dat ik mijn opbouw in de juiste stappen doe.

Blog

Totale kilometers gelopen