Tweede zaterdagtraining

Zaterdagochtend, de wekker gaat. Tijd om gereed te maken voor de tweede zaterdagtraining, en ben gemotiveerd wakker geworden. Helaas ook met hoofdpijn wakker geworden. Een hoofdpijn die eigenlijk de dag ervoor al gestart was in combinatie met andere onaangenaamheden. Vrijdag was een niet al te beste werkdag waarbij ik me eigenlijk al van vroeg ind e ochtend niet helemaal optimaal voelde. misselijk duf en duizeligheid gepaard met flauwtes. Maar toch won de motivatie het met gemak van de hoofdpijn.

Mooi op tijd van huis gegaan, en bewust de keuze gemaakt om niets te eten uit angst dat dit verkeerd zou vallen. Op het eerste oog leek het een frisse dag. maar eenmaal in beweging bleek dit mee te vallen. Dus eigenlijk was er niets meer wat me tegen kon houden om lekker te gaan trainen. En gelukkig gebeurde dat ook niet.

Eenmaal aangekomen bleek dat de groep verder gegroied was, en dat we nu met een leuk ploegje van 9 man de training konden gaan doen. Eerst een beetje inlopen, afgewisseld met rustig hardlopen om vervolgens de warming up te doen. De warming up was soepel, en niet te zwaar wat eigenlijk er voor zorgde dat spieren om het gemak los konden komen. Na de warming up een aantal loopoefeningen voor techniek en ademhaling. (Op de ademhaling wil ik afzonderlijk nog een keer terug komen). Na deze oefeningen was het dan echt tijd voor het lopen. Het aante houden schema  1 * 2 * 3 * 2 * 4 min. In totaal 12 minuten hardlopen met 4 keer een wandelinterval. Gevoelsmatig verliep deze training erg soepel, en de totaal afgelegde afstand van 5 km tijdens deze training heb ik eigenlijk niet zo ervaren. Ik zou er nog 5km aan toegevoegd kunnen hebben als dit van mij gevraagd werd. Ik vat dit op als een teken dat mijn lichaam deze afstand zowel conditioneel als op spierkracht aan kan.

Voor aankomende week staan de dinsdagtraining in de planning, en voor donderdag wil ik een 5km lopen voor mijzelf, met als mispunt het laag houden van mijn tempo en het zo min mogelijk gebruik maken van wandelmomenten

 

Blog

Totale kilometers gelopen

Van 9 tot en met 13 april vindt de VG Hackathon plaats. 

Wat is een hackathon? Bij een hackathon wordt gedurende een korte periode in teamverband gewerkt aan het creatief oplossen van een probleem of vraagstuk. Vaak is het eindproduct een werkbaar prototype, die voldoet aan de minimale eisen om het probleem of vraagstuk te ondersteunen.

Namens ASVZ mag ik deelnemen in een team om gedurende deze week een probleem of vraagstuk te adopteren en hier een passende oplossing voor te ontwikkelen. Een mooie uitdaging om een product te ontwikkelen en antwoord te vinden op een probleem of vraagstuk waar eerder nog geen (passende) oplossing voor was. 

Ik realiseer mij heel goed dat het een intensieve week gaat worden. Maar kijk er erg naar uit. Allereerst omdat ik mee mag werken en denken over een onderwerp waarmee we een grote groep mensen kunnen helpen. Daarnaast omdat ik door hier aan mee te doen mijzelf bevind op een terrein waar ik mij nog niet eerder heb bevonden. Dit betekent dat ik naast het ontwikkelen van een oplossingsgericht product ook druk ben met mijzelf te ontwikkelen.   

Via deze site zal ik proberen dit avontuur vast te leggen zodat andere het gevoel met mij mee kunnen beleven. En stiekem ook om te laten zien hoe leuk innoveren kan zijn.

Ik voorspel een innovatieve week