Tweede dinsdagtraining

Na een stevig dagje werken, waarbij ik toch wel wat meer energie verbruikt had dan ik op andere dagen doe, viel de aanloop nmaar de training me zwaar. motivatie geen probleem, maar het lijf motiveren om in beweging te blijven dat koste wel wat moeite. Gelukkig was mijn koppie sterker en zo ging ik op pad naar de startlocatie in Hendrik Ido Ambacht

Vandaag stond het volgende schema op het programma 1 * 2 * 3 * 2 * 4 min. Met telkens 2 minuten flink doorwandelen tussendoor. En zo begonnen we met warm lopen en dribbelen. Gevolgd door een soepele warming up, om de spieren een beetje losjes te krijgen. geen pittige rek of balans oefeningen vandaag. hier was mijn lichaam blij mee, daar ik de hele dag niets anders gedaan had dan me spieren iets te enthousiast inzetten.

Het lopen ging soepel. De ronde die we liepen was dezelfde als die van de eerste dinsdagtraining. Met het verschil dat het weer iets minder meewerkte. lichte miezer, die een vermengde met het zweet. Maar in de benen voelde het goed. Het blok van de laatste 4 minuten even de rem eraf, en met een hoger tempo me eigen loopje maken van 4 minuten. Dit was wel even lekker omdat ik met lopen in de groep gecontroleerd bezig ben om mijn tempo zo laag mogelijk te houden. Hierdoor kies ik dus ook bewust om achteraan in de groep te lopen zodat ik automatisch gedwongen word een lager tempo aan te nemen.

Met een afstand van ongeveer 4,5 km in de benen, met daarin zowel het lopen en wandelen als de warming up, was het tijd voor de cooling down. Hier merkte ik op dat het rennen vandaag ook wel wat van mijn rug gevraagd had. dus ind e cooling down iets meer gefocust op het losgooien van me rug. 

Wederom heerlijk gelopen

Blog

Totale kilometers gelopen