Trainingsprogramma volgens Nike+

Als het gaat om apps die te gebruiken zijn bij hardlopen is het lastig om door de bomen het bos te zien. ikzelf heb een Samsung S5, en daarop zit een health functie. Via deze health functie is de app van Nike te koppelen zodat deze mee genomen kan worden in mijn totale lichaamsbeweging en voeding per dag. Enkele maanden geleden was ik namelijk al begonnen met beter letten op wat ik eet. En wat misschien voor mij nog wel zwaarder weegt, minderen met koffie. Maar nu terug naar de app..

Omdat de keus zo groot is, is de Nike+ running app mijn startpunt en zoals over elke app zal het een kwestie van smaak zijn. In eerste instantie bevalt de app me wel. Hoeverre deze app accuraat werkt, kan ik nog niet over oordelen, en eerlijk gezegd wil ik dat ook helemaal niet. Ik loop niet voor tijden of classificatie. Mijn doel is om op termijn een lange afstand te kunnen lopen, gewoon omdat ik daar voor getraind heb. Deze app is wel in staat om me daar bij te helpen.

Ik heb de datum van de Drechtstadloop ingevoerd nadat ik mij daarvoor had ingeschreven. Ook de afstand van 10KM toegevoegd. Dit heb ik ergens vorige week ingesteld. Vandaag een notificatie van de app dat mijn trainingsprogramma gaat beginnen vandaag. een aangename verrassing, aangezien ik mijn volgende run voor morgen had ingepland. 

De eerste trainingsdag (van de 8 weken) houd voor mij in dat ik 1.6 km moet lopen op een normaal tempo. In de eerste week van de training zal ik dus lopen en rennen af moeten wisselen als warming up. Persoonlijk vind ik de stap naar 4.8km rennen op de tweede dag misschien nog net iets te groot. Helemaal gezien het feit dat ik bij de clinic die ik nu volg train naar een ononderbroken 3km. De app zelf geeft wel aan dat het om een afstand gaat die op het gemakje gedaan kan worden. Rennen en lopen afgewisseld, en er de tijd voor nemen. Ook is er een crosstraining in opgenomen. Dit houdt eigenlijk in dat ik wel train, maar niet het lopen. De app draagt crosstrain activiteiten aan als zwemmen, fietsen basketbal of Yoga, en dan voor een duur van 45-60 minuten. Als ik eerlijk ben is het rennen op zich al een nieuwe activiteit voor mij. Één waar ik toch wel een stap voor heb moeten zetten om daadwerkelijk te beginnen. Dus een crosstraining vinden die bij mij aansluit zal nog niet direct meevallen. Verder zou volgens deze weekplanning donderdag mijn rustdag zijn. In ieder geval zal het lopen niet voor een probleem zorgen, gezien het feit dat ik dagelijks tijdens werk minimaal 5-8 km loop, met uitschieters van 12-15. Ik wil deze niet direct meetellen als training. Maar mocht ik een dag niet in staat zijn om de training te volgen dan voel ik me wel iets minder schuldig. Mijn missie voor vandaag en morgen is nadenken over mijn crosstrainmogelijkheden. En als mijn planning het toelaat een stukje wandelen.

 

 

 

 

Blog

Totale kilometers gelopen