Derde Zaterdagtraining

Zaterdagochtend. De zware week nog in de benen, en dit was goed te merken aan alles wat ik deed. Het slaapgebrek van de afgelopen week in combinatie met daarnaast flink aanpoten op werk zorgen ervoor dat me bed uitkomen niet helemaal gemakkelijk ging. Bij het trap aflopen merkte ik dan ook dat mijn benen het helemaal niet zagen zitten om te gaan lopen. De stijfheid in mijn bovenbenen was ongekend. Toch won mijn hoofd het van mijn benen en ging ik de deur uit naar Bakenstein voor mijn derde zaterdagtraining.

Bij de aanvang had ik al een hard hoofd erin, omdat mijn benen echt te kennen gaven dat ze niet bereid waren mee te werken. om nu te zeggen dat ze nog sliepen is misschien iets te veel van het goede. Maar als ik zeg dat sommige spieren niet van plan waren mee te werken is dat zeker geen understatement. De warming up verliep dan ook al moeizaam, en met elke rek oefening gaven mijn bovenbenen te kennen dat ze hier niet van gediend waren. Om een beetje gehoor te geven aan hun signalen heb ik me erg in gehouden tijdens de warming up. 

Het trainingschema voor vandaag was 2 * 4 * 5 min. (zone 1) + 3 x 2 min. (zone 2) wat snel gerekend 17 minuten hardlopen is. de eerste sessie van 2 * 4 * 5 ging redelijk goed af maar merkte toen dat de laatste energie uit mijn spieren geperst was. het tweede deel van 2 x 2 minuten viel me dan ook erg zwaar, en voelde de spierpijn met elke stap toenemen. zaak dus om niets te forceren. wel deze 3 x 2 minuten ook uitgelopen, en was dan ook blij met het laatste stuk gewoon lopen. Hoewel ik de cooling down belangrijk vind, besloot ik wel om niet alle oefeningen mee te pakken. de spierpijn was al zodanig dat ik wist dat rekken het er niet beter op zou maken. 
 
Sleutelwoord voor de aankomende week is: genoeg slapen
 

Blog

Totale kilometers gelopen